درباره قوانین موفقیت قسمت 1
درباره قوانین موفقیت قسمت 1



دوستان خوبم، در این بخش از مطالبِ "نکات کوچک در کسب و کار"، می‌خواهیم به بررسی قوانینِ موفقیت و کسب و کار از دیدگاه بارن بافت بپردازیم. این سلسله مطالب به قلم عروس سابق بارن بافت نوشته شده است. نویسنده نکاتی را که آقای بافت در هر جمع و مجلس خصوصی  یا گردهمایی های عمومی یا نشست های سرمایه گذاری و... نقل می‌کرده اند را جمع آوری نموده و در کتاب زیر به چاپ رسانده است. نویسنده در باره پندها و اندرز های بافت اینگونه می‌گوید: " بعد ها فهمیدم هر چه بیشتر در حوزه هر یک از آن گفته ها تعمق کنم، بیشتر معنای آنها برایم آشکار می‌شود. هرچه بیشتر به صحبت های بافت گوش می‌کردم، بیشتر و بیشتر از آو یاد می‌گرفتم. صحبت های او نه تنها در حوزه کسب و کار و سرمایه گذاری بلکه در زندگی روزمره نیز بسیار به من کمک کرد. پند و اندرزهای او همیشه با آدم می‌ماند و ماندگار است. من اغلب آنها را مرور می‌کنم تا کمتر اشتباه کنم و بی‌گدار به آب نزنم. آنها به من کمک کرد تا در چه شرکت هایی و در چه زمانی سرمایه گذاری کنم . این گفتار ها بهترین دوست من در زندگی، سرمایه گذاری و کسب و کار و سرمایه گذاری بود. ما تعبیر ها و تفسیر های بافت شناسان را جمع آوری کردیم تا راه جدید در آینده برای پند و اندرزهای نهان و معانی عمیق دیگر باز شود. امیدوارم این کتاب به عمیق تر شدن دنیای شما کمک کند تا با راهکارهایی که یاد می‌گیرید بهتر سرمایه گذاری، کار و در نهایت زندگی کنید."

البته این کتاب در فارسی با نام های متفاوتی از جمله "وارن بافت- 125 اصل موفقیت در زندگی، مدیریت و سرمایه گذاری در بورس" هم ترجمه شده است.

در این بخش به صورت روزانه  یکی از نکات این کتاب را توضیح می‌دهیم  تا بتوانیم به سادگی در کنار هم مطالب این کتاب را  مرور کنیم. برای اینکه به اهمیت صحبت های وارن بافت و شخصیت او پی ببرید با یک سرچ کوتاه در گوگل می‌توانید به مطالب جالبی دست یابید. فقط این را بدانید که ایشان موفق ترین سرمایه گذار قرن بیستم شناخته می‎شود و مالک بخش زیادی از سهام شرکت های کوکاکولا، آی بی ام، آمریکن اکسپرس و... است. در سال 2008 میلیاردر ترین شخص در جهان بود و در سال 2017 به عنوان سومین میلیاردر در جهان شناخته شد. نقطه قابل توجه در باره وی این است که هنوز در شهری زندگی می‌کند که در آن به دنیا آمده است و این ثروتمند شدن باعث نشد تا خود را گم کند یا رفتار خاصی از خود بروز دهد. با  کتاب "گوله برفی وارن بافت" می‌توانید با زندگی نامه "وارن"بیشتر آشنا شوید.