داستان و هویت یک برند از نام آن شروع می‌شود وطبق تحقیقات دانشگاهی، انتخاب یک نام خوب می‌تواند موفقیت یک کسب و کار و برند را تا ده برابر بیشتر کند. اگر می‌خواهید کسب و کاری  راه اندازی کنید، مثل یک صفحه شخصی یا وبسایت در فضای اینترنت یا یک مغازه  در یک جای شهر و یاحتی یک شرکت بزرگ در ابعاد بین مللی، چقدر در این زمینه تخصص و اطلاعات دارید؟

لحظه ای تصور کنید هیچ آشنایی با شرکت های آنلاین فروش بیمه ندارید؛ حالا برای بیمه کردن ماشین خود از کدام شرکت استفاده می‌کنید؟ "بیمتو" یا "ازکی"؟ با توجه به اینکه فرض کردیم هیچ آشنایی با دو شرکت ندارید، پس فقط مجبورید از طریق نامِ آنها یکی را انتخاب کنید. شما کدام شرکت را انتخاب می‌کنید؟ لطفا روی این سوال فکر کنید: " چرا این شرکت را انتخاب کردید؟ " دلایل انتخاب شما و  چندین و چند شاخصه دیکر علم نامولوژی یا اصول بررسی و انتخاب نام را می‌سازد.توجه یا عدم توجه به  این شاخصه ها  در نام گذاری برند به صورت غیر مستقیم می‌تواند یک شرکت را به فروش چند برابری برساند یا  موجب ورشکستگی یک کسب و کار شود.

به طور کلی در برند سازی "نام برند" مهم ترین یادآور محسوب می‌شود و بر اساس آنچه در تفکر سیستمی گفتیم، یکی از تاچ پوینت های مهم هر  کسب و کار و برند و محصول، با مخاطب است که میتواند تاثیر شگفت انکیزی داشته باشد.

از این رو در این دوره آموزشی سعی کردیم اصول بنیادی و مهم نام گذاری برند را به صورت کاربردی توضیح دهیم تا بتوانید به راحتی یک نام مناسب برای برند خود و کسب و کارتان انتخاب کنید و از تاثیرات مهم بهره مند شوید.

اهداف دوره

مهمترین هدف این دوره این است که شما بتوانید مهارت لازم برای انتخاب یک نام مناسب را پیدا کنید و فرق یک نام خوب با یک نام بد را تشخیص دهید و از اثرات آن آگاه شوید.

خیلی از افراد بعد از چندین و چند سال فعالیت تحت یک نام و برند، تازه می‌فهمند که اگر نام بهتری را در ابتدای راه برای خود انتخاب کرده بودند، الان موفقیت های بیشتری داشتند و این تجربه را به سختی به دست آورده اند. آنها می‌دانند که نام خوبی ندارند ولی سال ها فعالیت تحت یک نام باعث شده آن نام تا حدودی شناخته شده باشد و در آن زمان است که نه می‌توانند نام جدیدی برای خود انتخاب کنند و نه می‌توانند از دست اشکالات نام فعلی خلاص شوند. آنجاست که مجبور می‌شوند سعی کنند با دیگر شاخص های برند سازی مشکل نام خود را کمرنگ کنند تا دیگر به چشم نیاید؛ البته این امر شدنی است اما باعث صرف هزینه های زیادی شده و آنها همیشه برای ورود به بازارهای جدید دچار مشکل خواهند بود. از این رو اگر در ابتدای راه یک برند به نام آن توجه کنیم، همیشه یک قدم جلوتر خواهیم بود.

در پایان دوره چه چیزی یاد می گیریم؟

در پایان دوره شما مهارت های زی را پیدا خواهید کرد:

1- مشخصات یک نام خوب را تشخیص می‌دهید و با نام های ورشکست کننده آشنا می‌شوید.

2- کار کرد  "نام" در حوزه برندیگ و کسب و کار را درک می‌کنید و به  ارزشی که یک نام برای برند ایجاد می‌کند پی می‌برید.

3- با تکنیک های متفاوت نام گذاری آشنا شده و معایت و محاسن هر کدام را درک می‌کنید.

4- به راحتی می‌توانید نام مناسبی برای خود یا دیگران انتخاب کنید.

سرفصل دوره

اصول انتخاب نام برند
مدت دوره
131دقیقه
تعداد فصل
1
تعداد جلسات
20
favorite
افزودن به لیست مورد‌علاقه‌ها
اصول انتخاب نام برند
مدت دوره
131دقیقه
تعداد فصل
1
تعداد جلسات
20
favorite
افزودن به لیست مورد‌علاقه‌ها
محمد مهدی ترحمی
درباره مدرس

مدرس و مشاور کسب و کار

مهندس محمد مهدی ترحمی فارغ التحصیل رشته معماری بوده و کسب و کار را به صورت رسمی از 16 سالگی شروع کرده است.
  • 0
  • 0

سبد خرید