همه ی افراد به طور طبیعی با انگیزه ای برای یادگیری متولد می شوند. دست زدن به اشیاء، غذا خوردن بدون کمک دیگران، راه رفتن و… از جمله ی اولین انگیزه ها برای یادگیری هستند که بعدها پاسخگوی فعالیت های وابسته به مدرسه مانند خواندن و نوشتن می شوند. زمانیکه کودکان انگیزه ای برای یادگیری ندارند، یعنی مانعی در راه انگیزش طبیعی (دریافت انگیزش به صورت طبیعی) آنها وجود دارد، احساس می کنند که به خوبی نمی توانند وظایف مربوط به مدرسه را انجام دهند و در نتیجه تلاششان را متوقف می کنند، یا به اندازه ی کافی تلاش جدی از خود نشان نمی دهند.این قبیل از کودکان، به راحتی سرخورده می شوند و از آنجا که یادگیری آنها با موفقیت همراه نمی شود، تلاششان را متوقف می کنند، تجربه ی شوروهیجان ناشی ازیادگیری مباحث جدید را کسب نمی کنند و بالاخره تصور می کنند همه ی موفقیت ها به شانس و تصادف یا اوضاع و احوال مربوط است. برخی عوامل اثر گذار بر یادگیری، مثل : یاد نگرفتن، وجود مشکلاتی در خلق و خو، به تاخیر انداختن امور، فشارهای روانی و افسردگی، یادگیری در مدرسه را سخت تر می کنند. ما به وسیله ی این آزمون میزان انگیزه ی مطالعه را در شما مشخص می کنیم.