به AllForOne خوش آمدید

پاسخگوی سوالات شما هستیم
0/ 300
بهترین روش برای تمرکز بر روی اهداف
بهترین روش برای تمرکز بر روی اهداف

هیچ هدفی بدون داشتن تمرکز قابل دستیابی نیست. اکنون در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که گوشی‌های هوشمند، شبکه‌های اجتماعی و ... می‌توانند به‌راحتی حواس‌مان را از هر کاری پرت کنند. اگر شما هم تصور می‌کنید دائما دچار حواس‌پرتی می‌شوید و نمی‌توانید روی کار خود تمرکز کنید، تنها نیستید. بسیاری از کارآفرینان، تاجران و حتی تاجران با این مشکل مواجه هستند. در ادامه با معرفی بهترین روش‌های تمرکز بر روی اهداف، شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی خواهیم کرد.



روز خود را پرقدرت شروع کنید

روز خود را با خوردن صبحانه مقوی حاوی سبزیجات، چربی‌های مفید و پروتئین آغاز کنید. یک روتین منظم صبحگاهی برای مدیتیشن داشته باشید تا به داشتن تمرکز بیشتر به شما کمک کند. بهترین زمان ورزش هنگام صبح است؛ زیرا پمپاژ خون به شما انرژی بیشتری داده و موجب می‌شود در طول روز تمرکز بیشتری داشته باشید.

بر روی نتیجه تمرکز کنید

برای داشتن تمرکز بر روی اهداف، باید دائما کارهایی که در حال انجام آن‌ها هستید را به هدف خود در زندگی ربط بدهید. باید از خود بپرسید که چگونه این کار می‌تواند به شما کمک کند به هدف نهایی خود برسید. خود را به طور مداوم در حال اتمام کار و رسیدن به اهداف‌تان تصور کنید. سپس چند نفس عمیق کشیده و کارتان را ادامه دهید.

یک مانترا بسازید

راز داشتن یک ذهن منظم متمرکز بودن است. شما برای انجام این کار و تمرکز بر روی اهداف باید یک مانترا داشته باشید. این مانترا را هر روز برای خود تکرار کنید تا انگیزه و تمرکز کافی را به شما ببخشد. با تکرار مانترا با صدای بلند می‌توانید فیزیولوژی خود را تغییر داده و متمرکز بمانید.

عواملی که باعث حواس‌پرتی می‌شوند را حذف کنید

شاید شما هم در طول روز چندین بار با صدای پیامک گوشی خود تمرکزتان را از دست می‌دهید. به احتمال قوی هم در طول روز چندین بار شبکه‌های اجتماعی را چک می‌کنید. برای آنکه تمرکز بر روی اهداف را از دست ندهید، اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند باعث حواس‌پرتی‌تان شوند را حذف کنید یا از جلوی‌ چشمتان بردارید.

مالتی تسک را فراموش کنید

شاید تصور کنید می‌توانید چندین کار را به طور همزمان انجام دهید. اما بهتر است بدانید که چیزی تحت عنوان مالتی تسک (Multitask) وجود ندارد. شما در این حالت تنها در حال انجام چند کار به صور ضعیف و ناقص هستید. زیرا هر زمان که از یک کار به سراغ کار دیگری می‌روید، میزان توجه شما کاهش می‌یابد. مطالعات نشان می‌دهند که افرادی که چندین کار را به طور همزمان انجام می‌دهند، دارای ظرفیت حافظه کمتری هستند. اگر می‌خواهید با تمرکز بر روی اهداف به موفقیت برسید، بهتر است هر بار روی انجام دادن یک کار تمرکز کنید.

برنامه داشته باشید

تهیه یک لیست از کارهایی که می‌خواهید انجام دهید برای تمرکز بر روی اهداف کافی نیست. شما باید اهداف هوشمندانه و قابل دستیابی برای خود قرار دهید تا شما را به نقطه‌ای که می‌خواهید برسانند.

سخن پایانی

رسیدن به اهداف می‌تواند کار مشکلی باشد. به‌خصوص زمانی‌که در دوره‌ای زندگی می کنیم که حواس‌پرتی‌های زیادی در اطراف ما وجود دارند؛ از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت گرفته تا دوستان و رسانه‌های مختلف. به همین دلیل است که تمرکز بر روی اهداف یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های مسیر موفقیت به‌شمار می‌رود. در این مطلب با معرفی برخی از بهترین روش‌ها برای تمرکز بر روی اهداف سعی کردیم شما را در داشتن تمرکز بیشتر و رسیدن به اهداف‌تان یاری کنیم.